STEAM: creant les aules del futur

En un món en constant evolució, és fonamental preparar les generacions futures a les necessitats tecnològiques del segle XXI.

En aquest sentit, l’educació s’enfronta a un important repte al haver d’adaptar i transformar les metodologies d’aprenentatge a les necessitats actuals, on la tecnologia i la innovació juguen un paper important.

La metodología STEAM es un claro ejemplo de la actual apuesta educativa, un enfoque pedagógico innovador que aconseja integrar ciencia, tecnología, ingenieria, artes y matemáticas; disciplinas que unidas permiten despertar aptitudes en los estudiantes y fonamentar el pensamiento crítico, la colaboración y la resolución de problemas. Habilidades presentes en el ámbito educativo y profesional.

Entre les metodologies actives, les més adequades pel desenvolupament de les competències STEAM són el treball per projectes i aquelles que deriven del construccionisme, com el tinkering; una metodologia derivada de la cultura maker que té per objectiu fabricar manualment i amb total llibertat un producte final a través de diversos materials i eines reals de forma no directiva i desestructurada, aprenent tant dels encerts com dels errors.

Normativa purpurina

El Tinkering per tant, permet atendre la diversitat i d’aquesta manera, personalitzar l’educació, desenvolupant les capacitats dels alumnes, potenciant el treball en equip, la creativitat, la experimentació i la investigació.

L’entorn físic per tant, juga un paper molt important a l’hora de desenvolupar aquestes metodologies. Així doncs, els espais flexibles, connectats, multifuncionals i versàtils enriqueixen l’experiència d’aprenentatge dels nens i nenes, amb un ambient encoratjador tant pels alumnes com per l’equip docent i el personal del centre.

A Hiper Escola disposem de tot el material i mobiliari necessari per ajudar-vos a posar en pràctica l’aprenentatge STEAM a les aules,  creant espais polivalents que enriqueixin l’experiència d’aprenentatge.

Normativa purpurina